Саморозвиток

Соціальна реклама. Що це таке і як вона впливає на життя людини?

Більшість людей звикли до традиційних форм реклами, змістом яких є конкретний товар або послуга. Соціальна реклама працює трохи інакше. Її специфічним знаменником є соціальні проблеми, на які, що необхідно чітко підкреслити, більшість людей не звертають уваги.

На відміну від реклами товарів чи послуг, так звана соціальна реклама має дуже сильний, іноді навіть трохи лякає посил. Це пов’язано з тим, що мова йде про негативні явища, що переважають у суспільстві, тобто страждання, пристрасті, поганих звичках, загрозу життю та ін.

Переважна більшість соціальної реклами, що транслюється в російських ЗМІ на початку 21 століття, стосувалося поведінки на дорозі, надмірного споживання алкогольних та спиртних напоїв, куріння і т. п. Це було пов’язано з тим, що в Росії дуже великий відсоток смертей відбувається з причини описаних вище явищ.

Платформи соціальних кампаній

Незалежно від свого змісту соціальна реклама покликана привернути увагу адресата до конкретної проблеми. Природно, мова йде не про одну людину або групу людей.

Назву «соціальний» означає, що об’єктом реклами є велика група людей, а саме все суспільство.

Сьогодні соціальні кампанії не обмежуються старими, заїждженими моделями. Це пов’язано з тим, що реалізувати таку кампанію може будь-який громадянин. Інтернет, який є сучасним і загальнодоступним інформаційним носієм, ідеально підходить на цю роль. Саме завдяки йому повідомлення соціальних кампаній досягає одержувача набагато швидше, ніж у випадку телебачення або радіо.

Завдання соціальних рекламних кампаній

Соціальна реклама в класичному розумінні переслідує одну мету: привернути увагу (часто вкрай жорстоким чином) до конкретної проблеми.

Можна виділити кілька основних завдань класично розуміється соціальної реклами:

  • Кошти. Зазвичай метою соціальної реклами є збір коштів для певної мети. Таким чином пробуджується совість адресатів реклами та їх переконують (зрозуміло, добровільно) зробити фінансову чи матеріальну пожертву.
  • Їжа метою деяких дій є не стільки збір грошей, скільки пожертвування їжі конкретним суб’єктам. Природно, мова йде в першу чергу про різного роду фонди, які можуть роздавати харчі у зв’язку з гуманітарною кризою, економічними труднощами і т. п.
  • Дія. Соціальна реклама також може бути орієнтована на дію. Що це означає? Ну наприклад, знайти підтримку (наприклад, волонтерів) для реалізації конкретних проектів, а також схилити їх до протесту (наприклад, шляхом підписання петиції).

Мультимедійна соціальна реклама

У минулому соціальна реклама асоціювалася переважно з теле – або радиосюжетами. Сьогодні його можливості набагато ширше. Дуже цікавим явищем є, наприклад, поява соціальних кампаній в різних видах мультимедіа.

Перші наслідки таких змін можна було побачити, наприклад, в 1997 році, коли тема знаменитого потопу століття (повінь у Європі) стала джерелом натхнення для багатьох виконавців популярної музики, а також художників.

Вплив соціальної реклами на звичайну людину

Соціальна реклама – це щось більше. Більше, ніж рутина, повторення або порожні, невиразні відеоролики. Хороша соціальна реклама змушує одержувача повірити, що він може зробити світ краще.

Соціальна реклама може вчити – впливати на уми як зрілих людей, так і тих, хто цю зрілість тільки формує. Ось чому цей вид реклами так важливий для всього суспільства, адже хороша соціальна реклама може об’єднувати людей.